meest gestelde
VRAGEN
De meest gestelde vragen over ruitschade hebben we hieronder voor u op een rijtje gezet.
Staat uw vraag er niet bij?
Stel ‘m dan telefonisch aan ons via tel. 088 – 18 50 500. Of stuur een e-mail naar info@123RUIT.nl
Voor ruitschade zijn wij tijdens kantoortijden van 8 – 17u30 telefonisch te bereikbaar via het telefoonnummer 088-1850 500.
Voor spoed zijn wij 24/7 bereikbaar, dus ook in het weekeinde!
Afspraken kunnen ook via deze site:
Ruitschade melden
U geeft aan waar u de ruitschade wilt laten herstellen. De vestiging die het dichtst bij deze locatie gevestigd is, neemt contact met u op om de afspraak in te plannen. Als u ons tijdens kantoortijden belt, dan verbinden wij u direct door met de vestiging bij u in de buurt.
De reparatie van een ster kan vaak nog zelfs dezelfde dag worden uitgevoerd. Een vervanging van de voorruit kan meestal al binnen 1 week.
In noodgevallen helpen wij u uiteraard zo snel mogelijk!
U ontvangt per mail een afspraakbevestiging. In deze mail staan de contactgegevens van de vestiging. U kunt dus altijd de afspraak aanpassen door contact op te nemen met de vestiging.
Zie Vestigingen
Een simpel belletje naar het hoofdkantoor via 088-1850500 is uiteraard ook mogelijk.
Via de pagina Vestigingen ziet u de vestiging bij u in de buurt.
Kwaliteit staat bij ons voorop en de vestiging zelf beoordeelt of het nodig is om naar de vestiging zelf te komen. Denk daarbij niet alleen aan weersomstandigheden maar ook in het geval kalibratie van rijhulpsystemen noodzakelijk is.
Elke deelnemer van 123RUIT.nl beschikt over een mobiele service. Indien mogelijk kan de ruitschade bij u ter plaatse worden hersteld, maar een gecontroleerde omgeving is hierbij noodzakelijk. In de meeste gevallen kan dit dus niet op straat.
Een beschadiging van de voorruit kleiner dan een 2 Euro munt is vaak nog te repareren. Is de beschadiging groter of is de ruit gescheurd dan moet de ruit vervangen worden. Onze specialisten kunnen ter plaatse beoordelen of reparatie nog mogelijk is. Wij repareren altijd indien mogelijk, we vervangen indien noodzakelijk.
Zie reparatie
Ja. De reparatie van een ster duurt ongeveer een half uur. Terwijl u geniet van een kop koffie herstellen wij uw ruit.
Zie reparatie
Een reparatie van een ster wordt uitgevoerd om te voorkomen dat de ruit scheurt en vervangen dient te worden. Een reparatie blijft altijd zichtbaar maar in veel gevallen kan de beschadiging zo goed hersteld worden dat deze nauwelijks meer opvalt.
Zie reparatie
Er geldt een levenslange garantie. Na de reparatie is doorscheuren nagenoeg onmogelijk. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren dan kunnen wij de ruit vervangen en worden de kosten van de reparatie in mindering gebracht.
Zie reparatie
123RUIT.nl heeft contracten met een groot aantal leasemaatschappijen. Tijdens de melding van uw schade kunnen wij direct bepalen of ruitschade gedekt is. Is dit het geval dan vragen wij automatisch voor u een schadenummer aan. We plannen de afspraak in en vragen u de papieren of het pasje van uw leasemaatschappij mee te nemen naar de afspraak. U hoeft niets te betalen aan de hersteller.
Afhankelijk van de afspraken met uw leasemaatschappij en de uitgevoerde werkzaamheden is het mogelijk dat uw leasemaatschappij een gedeelte van de kosten aan u doorbelast.
Wanneer u uw auto WA extra (beperkt casco) of All-Risk heeft verzekerd dan valt ruitschade in principe onder de dekking. Mocht ruitschade niet zijn veroorzaakt door steenslag dan vragen wij u dat vooraf te melden bij uw verzekeraar. In een enkel geval gelden dan afwijkende voorwaarden.
Daarvoor kunt u contact opnemen met uw verzekering-of Leasemaatschappij. Zij kunnen inzien of u dekking heeft voor ruitschade.
In sommige gevallen kunnen wij het voor u uitzoeken.
Stuur dan s.v.p. een mail naar info@123RUIT.nl met een kopie van uw groene kaart. U ontvangt dan per mail van ons alle informatie.
Wij zijn door veel verzekeringsmaatschappijen erkend en kunnen in deze gevallen alles voor u afhandelen. Na de werkzaamheden vragen wij u een acte van cessie te ondertekenen. Samen met een foto van uw groene kaart, foto’s van de werkzaamheden en van uw auto dienen wij het dossier in bij uw verzekeraar.
Bent u verzekerd voor ruitschade en gaat het om een ruitreparatie, dan vergoedt uw verzekeringsmaatschappij in vrijwel alle gevallen de kosten.
Bent u verzekerd voor ruitschade en moet de ruit worden vervangen, dan kennen diverse maatschappijen verschillende voorwaarden. In de meeste gevallen betaalt u een eigen risico. Door de afspraken die 123RUIT.nl heeft, kunnen wij er in enkele gevallen voor zorgen dat het eigen risico gehalveerd wordt. Als u een mail naar info@123RUIT.nl stuurt met een kopie van uw groene kaart, dan zoeken wij het voor u uit. U ontvangt dan per mail van ons alle informatie.
De kosten van een ruitschade hangen onder meer af van uw merk en type auto. Tevens is van belang of de autoruit voorzien is van extra’s als verwarming en camera’s. Wij geven u graag een offerte op maat. Daarvoor ontvangen wij graag het kenteken van uw auto via info@123RUIT.nl.
Wij zijn 24/7 bereikbaar via telefoonnummer 088-1850 500. Ons callcenter neemt dan contact op met de vestiging bij u in de buurt om u zo goed mogelijk te helpen.
123RUIT.nl is aangesloten bij Automotive Glass Experts (AGE), een samenwerkingsverband van autoruitspecialisten in 22 landen. U kunt contact opnemen met ons callcenter via +31 88-1850 500. Wij kunnen er voor zorgen dat u in de meeste landen ter plaatse wordt geholpen door een lokale specialist. Daarbij verzorgen wij ook de administratieve afhandeling.
Zie ook Buitenland
123RUIT.nl is een samenwerking van onafhankelijke zelfstandige autoruitspecialisten door heel Nederland. 123RUIT.nl zorgt ervoor dat de regionale ondernemer ook landelijk zijn diensten kan aanbieden. De aangesloten deelnemers zijn zonder uitzondering zeer ervaren ruitspecialisten die voldoen aan strenge kwaliteitseisen. En zetten graag een stapje extra voor u.
Zie ook Vakspecialist
Alle specialisten van 123RUIT.nl zorgen ervoor dat kalibratie wordt uitgevoerd volgens de fabrieksvoorschriften. We vinden dit erg belangrijk en daarom is 123RUIT.nl aangesloten bij de ADAS alliantie. Het kalibratierapport wordt als bewijs in het digitale dossier vastgelegd.
Zie ook Kalibreren
123RUIT.nl werkt enkel met gekwalificeerde en uitstekend opgeleide vakspecialisten. Iedere deelnemende specialist is aangesloten bij BOVAG en biedt daarom minimaal 4 jaar garantie op alle werkzaamheden.
Zelf aangebrachte accessoires omvatten alle accessoires die u zelf op de ruit heeft bevestigd of heeft laten bevestigen. Voorbeelden hiervan zijn extra binnenspiegels (al dan niet vastgekit), vignetten en antennes. Wanneer u een ruitvervanging laat uitvoeren, zal onze hersteller altijd proberen deze accessoires over te zetten naar de nieuwe ruit. In sommige gevallen is dit echter helaas niet mogelijk (bijvoorbeeld Franse vignetten).
Wanneer het overzetten niet mogelijk blijkt, ligt de verantwoordelijkheid voor de bevestiging of vervanging van het betreffende accessoire bij de berijder. De berijder dient zelf zorg te dragen voor de herbevestiging of de aanschaf van een nieuw accessoire, indien dit nodig blijkt te zijn. Uiteraard assisteert de vestiging graag indien gewenst.